Prečo zaradiť HIIT tréning – GRIT do svojho života ?

Cvičenie HIIT je v súčasnosti veľkým HIT. Ináč povedané vysoko intenzívny intervalový tréning prináša so sebou oveľa viac. HIIT je vedecky overený spôsob budovania kardiovaskulárnej kondície a okrem iného má veľa zdravotných výhod.

 

5 dôvodov prečo zaradiť HIIT tréning do svojho životného štýlu:

  • Zlepšuje redukciu hmotnosti, maximalizuje spotrebu kyslíka a znižuje riziko srdcovocievnych ochorení
  • Tréning HIIT je účinný na odbúravanie tukov brucha
  • Pri skúmaní dvoch skupín ľudí (18-30) a (65-80) sa zistilo, že HIIT tréning je najlepší na budovanie svalov a odbúravanie tuku spomedzi všetkých ostatných tréningov
  • Tvoje telo spaľuje ešte dlho po tréningu
  • Keďže GRIT trvá len 30 min. ukázalo sa, že až 92% cvičiacich uprednostnilo tento štýl tréningu pred ostatným mierne nepretržitým cvičením

Vedúci výskumu spoločnosti Les Mills Bryce Hastings hovorí, že LES MILLS GRIT bol navrhnutý tak, aby zvýšil srdcovú frekvenciu počas cvičenia čo najčastejšie. Tréning GRIT je navrhnutý tak, aby si dosiahol vysokú intenzitu srdcovej frekvencie a následne po tréningu spaľoval. To je špecifické pre tréning HIIT, ktorý je ako zázračná pilulka trvajúca 30 min, ktorú chce každý športovec.

 

Ako zaradiť GRIT pre maximalizáciu výsledkov ?

Na GRIT (vysoko intenzívny intervalový tréning) existuje množstvo štúdií, ktoré zdôrazňujú aké má tento tréning skvelé účinky pre tvoje telo. Podstata tréningu spočíva v tom, že cvik vykonávaš v najväčšej intenzite ako vieš za krátku dobu,  určitý čas oddychuješ a následne to všetko zopakuješ. Počas tréningu držíš svoje telo v maximálnej zóne a tvoje telo „stresuješ“.

Ak sa dostane tvoje telo do stresu počas GRITu, uvoľňujú sa ti v tele stresový hormón tzv. kortizol. Účinky kortizolu sú pozitívne v podobe straty tuku, zlepšenia imunity ako aj zníženia zápalu a pod. ale všetkého príliš veľa škodí, nie je to ináč ani v tomto prípade, príliš veľa GRITu môže spôsobiť väčšie uvoľňovanie kortizolu ako tvoje telo potrebuje a tieto pozitívne účinky zvráti.

Je veľmi dôležité, aby si sa medzi jednotlivými GRITmi dostatočne zregeneroval, keďže počas tréningu tvoja srdcová frekvencia dosiahne viac ako 85% tvojej maximálnej kapacity, sila nárazu je väčšia ako 10-násobok telesnej hmotnosti a cvičenie sa robí až do úplného vyčerpania.

 

Koľkokrát by si mal cvičiť GRIT?

Dva 30 minútové tréningy za týždeň sú optimálne pre teba na to, aby tvoje telo dostatočne zregenerovalo a bolo pripravené na ďalší výkon.
Stačí si vybrať v rozvrhu 🙂

Vidíme sa na hodine v Addiction clube ????

Využi 1.hodinu zdarma !

Zisti viac o cvičeniach Les Mills na našom blogu:)

Čo je Les Mills? Ako funguje?

Ako prebieha cvičenie BODYPUMP + video

Tajomstvom BODYPUMPu je REP EFFECT